Značku Philips nemusíme našim čtenářům více přibližovat, na našem webu naleznete nespočet recenzí tohoto výrobce. Máme radost, že naše pozvání na rozhovor o značce Philips přijal člověk nejpovolanější, konkrétně ředitel společnosti TP Vision pro Českou a Slovenskou republiku. Právě tato společnost totiž stojí za výrobou produktů Philips TV & Sound. Petr Valoušek v minulosti pracoval pro značky Sony, Samsung nebo Changhong Europe Electric.
Značka Philips má v nabídce televizory i soundbary s podporou technologie DTS Play-Fi, jako jedna z mála značek na trhu. Plánuje Philips rozšiřovat nabídku těchto produktů i do budoucna, vidíte v této technologii potenciál?
Tento rok bude technologie DTS Play-Fi dostupná u šesti modelů. Tato technologie nám umožňuje propojit naše TV a audio produkty a vytvořit tak komplexní ekosystém z našich produktů.
Ikonickým poznávacím prvkem televizorů od Philips je i technologie Ambilight TV, kterou jste postupně implementovali i do levnějších modelů. Máte nějaký přehled o tom, jak na Ambilight uživatelé nejčastěji využívají a jsou nějaké novinky, na kterých v souvislosti s Ambilight pracujete?
Téměř 90 % našich zákazníků si nedokáže představit televizi bez funkce Ambilight. Nemáme přesný přehled o tom, jak ji všichni využívají, ale mám docela jistotu, že většina zákazníků ji používá v jejím standardním režimu nebo při hraní her v gaming režimu. Také je populární používání bílého nebo barevného podsvícení bez zapnutí obrazovky, což vytváří příjemnou atmosféru v domácnosti.
Málo lidí ví, že mnoho výrobců OLED televizorů používají panely výrobce LG, což může působit tak, že všechny OLED televize nabídnou hodně podobný obraz. Jak je tomu ve skutečnosti, co například Philips dělá jinak?
Rozdíl je především v procesoru – v našem případě P5 již sedmé generace u nejvyšších modelů dokonce s AI – který, zjednodušeně řečeno, vylepší a vyčistí jakýkoliv zdroj obrazového signálu, aby byl výsledek pro diváka co nejlepší.
fZone.cz často informuje o tom, že mladá generace již běžné televizní vysílání ignoruje a postupně se přesouvá na streamovací platformy, přičemž nejčastěji využívají tablety, smartphony a notebooky. Nečeká tedy výrobce televizorů tvrdý náraz a pokles prodejů? Můžete kupříkladu i prozradit, jak se značce Philips v segmentu TV daří v rámci tuzemska?
Mladá generace sice již sleduje klasické programové vysílání méně, nicméně mnohem častěji streamuje filmy a seriály ve vysokém rozlišení, které podtrhne právě velká a kvalitní televize. Televizor také používají jako největší obrazovku v domě pro hraní her či propojení s mobilem.
Dále s trochou s nadsázkou říkáme, že až tato generace bude mít své děti, televizi koupí pro ně. Trh je tento rok díky kombinaci zvýšené poptávky během přechodu na DVB-T2, dvou covidových let a aktuální ekonomické situace na svém minimu za posledních cca 20 let, příští rok v tomto neočekávám změnu. Mírné oživení trhu by mělo přijít v roce 2025. Naše pozice je stabilní a držíme se s menšími výkyvy pod 10% hranicí podílu na televizním trhu.
Výrobci televizorů se v dnešní době předhání, kdo nabídne vyšší rozlišení a větší úhlopříčku. Televizory s 8K rozlišením se však téměř neprodávaly a ve většině domácností nalezneme televizor s úhlopříčkou do 55 palců. Proč tedy stále ta snaha nabídnout co největší úhlopříčku?
Na trhu jsou k mání i větší úhlopříčky, než máme v portfoliu, aktuálně máme největší úhlopříčku 85 palců. Vyrobit větší úhlopříčku samozřejmě umíme, ale přijdeme s ní, až bude daný segment obchodně zajímavý.
S rostoucí poptávkou po velkých úhlopříčkách a jejich zvýšeným prodejem klesá cena panelů, a tím pádem i celková cena televizoru. To znamená, že televize se stává dostupnější pro větší množství uživatelů. Přesto narážíme na určité limity, jako je potřebný prostor v domácnosti, instalace, doprava nebo možnost zavěšení TV na zeď.
Patří Češi mezi konzervativní uživatele, nebo slyší na nové funkce a dovednosti, které Philips u svých televizorů nabízí?
Náš „klasický“ zákazník, který se k nám vrací, vyžaduje špičkový obraz a funkci Ambilight, a tato preference se v posledních letech nemění.
Vaše vrcholná řada OLED televizorů nabízí integrované soundbary Bowers & Wilkins, avšak pokud si zákazník dopřeje nižší model a dokoupí soundbar a subwoofer, nezíská nakonec lepší zvuk? Jak kupříkladu majitelé vrcholných modelů řeší situaci, kdy chtějí plnohodnotný prostorový zvuk se zadními reproduktory?
Toto je velmi subjektivní záležitost. Bowers & Wilkins je legendou především hudebního ozvučení, nabízí velmi čistý a věrný zvuk té nejvyšší kvality. V tomto případě fungují televizory s integrovanou zvukovou lištou Bowers & Wilkins dokonale. Co se týče řady OLED+, poskytuje zákazníkovi exkluzivitu, pokud jde o design, kvalitu obrazu, zvuku a také uživatelský komfort. Pokud jde zákazníkovi spíše o prostorový zvuk, systém domácího kina pro něj může být vhodnější.
Mnoho našich čtenářů hledá televizor, který se hodí pro hraní her skrze různé konzole. Myslí Philips i na tyto zákazníky?
Hráči konzolových her jsou pro nás velmi zajímavou cílovou skupinou, proto pro ně nabízíme hned několik speciálních funkcí:
- Ambilight Gaming Mode
- Dolby Atmos
- Dolby Vision
- G-Sync
- FreeSync
- VRR
Díky portu HDMI 2.1 se televizor automaticky přepne do režimu nízké latence hned, jakmile zapnete konzoli. Již není potřeba měnit nastavení.
Philips TV má v portfoliu hned 3 druhy panelů LCD, MiniLED a OLED. Můžete čtenářům stručně vysvětit, v čem se tyto typy panelů liší a zda má třeba nejlevnější LCD panel nějaké výhody oproti dražšímu řešení v podobě MiniLED a OLED?
Základem technologie MiniLED je LCD. Hlavním rozdílem je, že Mini LED má mnohem menší diody, máme jich zde obrovské množství a má více stmívacích zón. Díky tomu dokáže mnohem přesněji rozsvítit požadovanou část obrazu.
Výhodou MiniLED televizorů je zase vyšší jas, nižší pořizovací cena či fakt, že není nutné automaticky spouštět čištění obrazu jako u OLED televizorů. Každá technologie má své příznivce a jsme rádi, že si z našeho portfolia může vybrat skutečně každý.
Plánuje Philips nasadit i QD-OLED panely? Pokud ne, je to primárně z důvodu jejich nedostupnosti, protože technologii nevěří?
Aktuálně se soustředíme na OLED a Mini LED (Philips Mini LED TV nesou název The eXtra) technologii panelu, a to platí i pro rok 2024.
Troufnu si tvrdit, že televize značky Philips bych poznal i bez loga na přední straně, což nejde říct o všech značkách. Kdo je ve Philips zodpovědný za designovou stránku a na co designérské studio reaguje v poslední době? Jsou nějaké nové trendy?
Díky za tuto pochvalu, určitě by měl Rod White, náš Chief Design Officer, radost. Dlouhodobým trendem pro nás je minimalismus, skutečně kvalitní materiály místo náhražek. Spolupracujeme například se společnostmi Muirhead a Kvadrat. Naším cílem je u zákazníků bodovat evropským designem, což je jeden z našich pilířů, a snažíme se jím odlišit od všeobecné asijské konkurence.
Na závěr trochu pichlavá otázka. Kdo je v rámci České republiky pro Philips největší konkurent v segmentu TV a dalo by se říct, že se můžete (a chcete) inspirovat i úspěchy vašich konkurentů?
Určitě jimi byli, jsou a budou oba korejští výrobci, v poslední době se však více soustředíme na konkurenta s modrým oválem. Neopomíjíme ale také nové čínské značky (respektive nové u nás), které za poslední 2 roky svůj podíl na českém trhu významně navýšily.
Snažíme se být originální a zkoušet nové věci, které se ne vždy setkají s úspěchem. Existují však také aktivity, které fungují všem, a v určitých intervalech je v různých modifikacích opakujeme. Důležité ale je být neustále aktivní, abychom byli vidět.
Děkujeme za rozhovor!