Mezi Británií a Francií bude cestující přepravovat největší hybridní loď

Mezi Británií a Francií bude cestující přepravovat největší hybridní loď
Fotografie: unsplash.com
  • Loď by měla být dokončena v roce 2024
  • Lodní doprava zanechává stejnou uhlíkovou stopu jako ta pozemní
  • Hybridní lodě jsou poháněny zkapalněným zemním plynem, případně bateriovým napájením

Společnost Brittany Ferries chce od roku 2024, kdy má být loď dokončena, provozovat doposud největší hybridní plavidlo, jaké bylo kdy postaveno. Loď Saint–Malo bude mít kapacitu baterie 11,5 megawatthodin, což je podle společnost přibližné dvojnásobek toho, co se aktuálně na hybridní pohony využívá.

Hybridní lodě jsou poháněny zkapalněným zemním plynem, bateriovým napájením nebo kombinací obou. „Velikost baterie umožní plavidlům pracovat s plným výkonem, používat obě vrtule a všechny trysky k manévrování bez emisí v přístavech i mimo ně, a to i za špatného počasí,“ řekl Hakan Agnevall, generální ředitel finské společnosti Wärtsilä, která dodává hybridní technologie.


Stejně jako pozemní doprava, i námořní za sebou nechává ekologickou stopu a lodě jsou významným zdrojem spotřeby ropy a tvorby emisí v EU, uvedl cnbc.com. Podle organizace Transport & Environment spotřebovala lodní doprava v roce 2019 v EU 12,2 % veškerého paliva v dopravě a Mezinárodní energetická agentura uvedla, že v roce 2020 byla lodní doprava zodpovědná přibližně za 2 % celosvětových emisí oxidu uhličitého. Jelikož se vyspělejší státy domluvily na uhlíkové neutralitě do roku 2050, bude nejspíše lodí na „zelené“ palivo přibývat. Sama společnost Brittany Ferries uvedla, že po dokončení lodi Saint–Malo se k ní zanedlouho přidá ještě druhá hybridní loď.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze