Společnost Brittany Ferries chce od roku 2024, kdy má být loď dokončena, provozovat doposud největší hybridní plavidlo, jaké bylo kdy postaveno. Loď Saint–Malo bude mít kapacitu baterie 11,5 megawatthodin, což je podle společnost přibližné dvojnásobek toho, co se aktuálně na hybridní pohony využívá.
Hybridní lodě jsou poháněny zkapalněným zemním plynem, bateriovým napájením nebo kombinací obou. „Velikost baterie umožní plavidlům pracovat s plným výkonem, používat obě vrtule a všechny trysky k manévrování bez emisí v přístavech i mimo ně, a to i za špatného počasí,“ řekl Hakan Agnevall, generální ředitel finské společnosti Wärtsilä, která dodává hybridní technologie.
World's largest hybrid ship set to ferry passengers between Britain and France https://t.co/wX2AMLXs9g
— CNBC (@CNBC) June 23, 2022
Stejně jako pozemní doprava, i námořní za sebou nechává ekologickou stopu a lodě jsou významným zdrojem spotřeby ropy a tvorby emisí v EU, uvedl cnbc.com. Podle organizace Transport & Environment spotřebovala lodní doprava v roce 2019 v EU 12,2 % veškerého paliva v dopravě a Mezinárodní energetická agentura uvedla, že v roce 2020 byla lodní doprava zodpovědná přibližně za 2 % celosvětových emisí oxidu uhličitého. Jelikož se vyspělejší státy domluvily na uhlíkové neutralitě do roku 2050, bude nejspíše lodí na „zelené“ palivo přibývat. Sama společnost Brittany Ferries uvedla, že po dokončení lodi Saint–Malo se k ní zanedlouho přidá ještě druhá hybridní loď.