Vývoj v oblasti virtuální reality kráčí kupředu, ale obvykle se omezuje na zobrazovací část přístroje. Ovšem pro naprosté pohlcení neexistujícím světem je potřeba zapojit i ostatní smysly. Komerčně dostupné ovladače však vypadají už delší dobu stejně – umožňují vám virtuální předmět uchopit, manipulovat s ním, ale neposkytují žádnou zpětnou vazbu.
Association for Computing Machinery ve spolupráci s Microsoftem zkoumá, jak to změnit. Výsledkem jejich snažení je prototyp ovladače X-Rings. Vypadá jako válec, ale jeho povrch je pokryt množstvím pohyblivých plošek. Ty se dokážou přesouvat, jednotlivé prstence na válci tak mění svůj obvod. Hmatem tak můžete získat povědomí o přibližném tvaru virtuálně uchopeného předmětu. Reakční doba, tedy přizpůsobení tvaru předmětu, je pouhých 100 milisekund
Každá ploška je zároveň vybavena snímačem tlaku. Jednoduchým stiskem ruky tak lze virtuální předmět promáčknout i rozdrtit.