Chytré brýle už dnes nikoho nepřekvapí. Rok 2021 znamenal příval, který bude pokračovat i letos, kdy se všichni naplno pustí do budování metaverse, ať už to znamená cokoli. Některé firmy jsou ale ještě dál a pracují dokonce na chytrých kontaktních čočkách. Podobné zmínky se objevují už delší dobu, ale poslední informace zveřejněné na CESu ukazují, že jsme jim blíž než kdykoli dříve.
Partnerství firem MoJo Vision a InWith, kterým pomáhal například i Adidas má totiž funkční produkt, který čeká na schválení u americké FDA (Food and Drug Administration). O uvedení komerčního produktu nepadlo sice zatím ale slovo, ale je jasné, že až se objeví, bude cílit především na sportovce. Ilustrační obrázky ukazují, jak se informace o tréninku, golfovém hřišti nebo navigace promítají jakoby do prostoru před člověkem. Možná už brzy budeme svědky příchodu technologie, která jako by vypadla ze sci-fi seriálu Černé zrcadlo.
Vedle promítání obrazu by mohly čočky vybavené elektronikou a speciálním hydrogelem zvládnout rozpínání a smršťování přímo v oku. To by otevřelo zcela nové možnosti při léčbě nejrůznějších očních vad.