Online nakupování má mnoho výhod, ale jeho nejslabším článkem je samotná doprava fyzického zboží. Proto se firmy předhánějí v tom, jak nahradit současné lidské poslíčky. Alphabet, mateřská společnost Googlu, už testuje drony a na stejný dopravní prostředek vsází i největší e-shop na světě, tedy Amazon. Spousta dalších menších firem zkouší různá autonomní vozítka.
Ford na to šel z jiné strany a zachovává stávající koncept poslíčka v autě. Dodávka je samozřejmě plně autonomní a poslíčkem je vlastně robot. Pohybuje se po dvou, aby zvládal schody, obrubníky a další nástrahy v okolí domu. Krátká vzdálenost, kterou urazí ke dveřím domu, znamená, že nebudou třeba žádné velké baterie, které jsou v současné době největším problémem všech samostatných zařízení. Robot se totiž při každé jízdě v autě dobíjí.
Ford na tomto řešení spolupracuje s firmou Agility Robotics. Výsledkem je prozatím humanoidní robot, který měří asi metr a půl a je schopen zdvihat balíky do hmotnosti 20 kilogramů.
Zajímavý je i způsob, jakým oba dva články spolupracují. Při příjezdu na místo auto pomocí lidaru naskenuje okolí a spočítá pro robota optimální trasu ke dveřím. Ten se tak nemusí obtěžovat s pokročilými senzory, které by znovu snímaly dané místo. Každý průchod a případné problémy se nahrají do cloudu, kde umělá inteligence analyzuje průchody prostředím a bude se snažit vylepšit ty budoucí.
Systém v současné době nemá ambici na masové rozšíření – jedná se spíše o průzkum možností, ze kterých si mohou vzít ponaučení i jiné formy automatizovaného doručování. Nelze mu ale rozhodně upřít efektnost – skoro jako kdyby vypadl ze sci-fi filmu.