Společnost IHS Markit si zadala studii, která pomohla zjistit, jak aktuálně lidé používají chytré reproduktory. Ty mají být prostředníkem mezi samotným uživatelem a dalšími chytrými součástmi domácnosti. Nástup je ovšem pozvolný a v tuto chvíli jsou chytré reproduktory využívány ke zcela jiným účelům. Průzkumu se účastnilo 937 uživatelů v USA, Velké Británii, Japonsku, Německu a Brazílii. Vyplynulo z něj, že pouze 6 % uživatelů skrze reproduktory ovládá další pomocníky. Nabízela se tudíž otázka, k čemu vlastně lidé své chytré reproduktory používají?
Nejčastěji jsou využívány pro čtení zpráv, na druhém místě je rychlé zjištění předpovědi počasí. Medailové pozice uzavírá klasický poslech hudby, případně její hlasové vyhledávání. Společnost IHS Markit však očekává, že se způsob využívání reproduktorů bude v blízké budoucnosti výrazně měnit. Je zde předpoklad, že bude přibývat různých zařízení, která budou spoléhat výhradně na hlasové ovládání. A zde budou reproduktory skvělými pomocníky. Průzkum IHS Markit dále ukázal, že 40 % respondentů vlastní chytrý reproduktor Amazon Alexa, zatímco 23 % je vlastníkem konkurenčního řešení od Googlu. Navíc 20 % uvedlo, že vlastní jak Amazon Alexa, tak repráček od Googlu.