Společnost Sony oznámila vývoj systému pro tvorbu pohlcujícího prostorového obsahu, který zahrnuje náhlavní displej XR vybavený vysoce kvalitními 4K OLED mikrodispleji s funkcí průhledového videa a dvojici ovladačů optimalizovaných pro intuitivní interakci s 3D objekty a přesné směrování. Cílem systému je podpořit tvůrce při vytváření sofistikovaného 3D obsahu. Sony také plánuje navázat spolupráci s vývojáři nejrůznějšího produkčního 3D softwaru, a to nejen v oblasti zábavního průmyslu a průmyslového designu.
Náhlavní displej XR s OLED 4K mikrodispleji
Systém pro tvorbu prostorového obsahu, zahrnující náhlavní displej XR s OLED 4K mikrodispleji a vlastní technologií renderingu od společnosti Sony, umožňuje v reálném čase a s vysokým rozlišením realisticky vykreslovat textury 3D objektů a výrazy obličeje lidských postav. Kromě funkce průhledového videa a rozpoznávání prostoru s celkem šesti kamerami a snímači je systém vybaven kruhovým ovladačem, který uživatelům umožňuje intuitivně manipulovat s objekty ve virtuálním prostoru, a také ukazovacím ovladačem, který umožňuje přesné ukazování a tvůrcům dovoluje tvořit ve virtuálním prostoru pomocí ovladačů a klávesnic. To vše při současném používání náhlavního displeje.
Tvůrci si budou moci díky displeji s vysokým rozlišením nejen prohlížet 3D modely v reálném měřítku v prostředí rozšířené reality (XR), ale také v něm vytvářet a upravovat 3D modely. Díky integraci s aplikacemi třetích stran pro tvorbu 3D podporuje také vzdálené prohlížení v reálném čase na různých místech, takže se jedná o intuitivní a působivý nástroj podporující celý proces tvorby prostorového obsahu.
Zařízení je vybaveno platformou Snapdragon XR2+ Gen 2, nejnovějším procesorem XR od společnosti Qualcomm. Tento procesor poskytuje výkon 4K OLED mikrodisplejům, které přinášejí ohromující kvalitu obrazu. Také umožňuje sledování uživatele a prostoru pro bezproblémový zážitek z XR a nabízí tvůrcům vysoce výkonnou platformu pro jejich tvůrčí práci.
„Pro mnoho lidí je metaverzum prostředím, kam se vydávají, aby unikli skutečnému světu, ale pro společnost Siemens a naše zákazníky je průmyslové metaverzum prostředím, do něhož se vydáváte, abyste vytvořili skutečný svět. Je to místo, kde řešíme klimatické změny, globalizaci a digitalizaci. Je to místo, kde proměňujeme průmyslová odvětví, která tvoří páteř ekonomik,“ uvedl Cedrik Neike, člen představenstva společnosti Siemens AG a generální ředitel divize Siemens Digital Industries. „Ve spolupráci se společností Sony představujeme nejnovější stavební kámen průmyslového metaversa: imerzivní engineering. Poskytuje prostředí, které umožňuje zažít skutečnou realitu fyziky bez omezení časem. Průmyslové metaversum, umocněné technologií imerzního inženýrství, spojuje reálný a digitální svět jako nikdy předtím a zásadně ovlivní způsob, jakým naši zákazníci pracují, a to den co den.“