Automobilové společnosti neustále hledají nové způsoby, jak využít opotřebované baterie ze svých elektrických vozidel. I když už nedokáží svou kapacitou pohánět automobily, mají tyto lithium-iontové akumulátory stále dostatečnou kapacitu, aby se daly i nadále využívat, čímž by výrobci výrazně prodloužili jejich životnost a vytěžili ze svých peněz maximum.
Jedno možné řešení přestavil tento týden Nissan ve spolupráci se společností 4R Energy Corporation. Pojmenovali jej „Znovuzrozené světlo“ a jedná se o solárně poháněné pouliční lampy, které využívají k uchování energie starší baterie z automobilů Nissan Leaf. Lampa má velmi moderní neotřelý design, přičemž baterie se nacházejí v základně 4,2 metrů vysoké konstrukce. Solární panely pro dobíjení se poté nacházejí logicky úplně nahoře nad LED světlem.
Celý systém přitom není nijak napojený na energetickou síť, takže kupříkladu v případě výpadku energie či nějaké katastrofy, jako je zemětřesení, budou pouliční lampy od Nissanu nadále osvětlovat noční ulice. S tím souvisí také město Namie, které bylo vybráno pro testování těchto lamp, jelikož právě toto japonské městečko bylo v roce 2011 zasaženo zemětřesením, při kterém došlo ke katastrofě nedaleké fukušimské elektrárny.
Pokud půjde tento testovací provoz hladce, Nissan věří, že se tato technologie rychle rozšíří, jelikož skýtá obrovský potenciál. Pouliční lampy mají být přitom pouze první krok z mnoha možných využití stárnoucích baterií. Nissan však není jediný, kdo se snaží své použité baterie z aut využívat. Kupříkladu BMW i Renault spojily obrovské množství těchto baterií do velkých bloků, které využívají pro různé továrny či části měst jakožto záložní zdroj energie.