V souvislosti se současnou vlnou AI a jejich schopností se často uvažuje nad tím, čí práci by mohla do budoucna nahradit. Avšak zatím bez valných úspěchů. Seriózní redakce, které ponechaly AI generovat články bez kontroly, je musely brzy stahovat. Do historie rovněž vešel případ, kdy ChatGPT „pracoval“ jako asistent advokáta. A takto bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Na druhou stranu by se mohlo zdát, že něco tak jednoduchého, jako je příjem objednávek v restauraci s rychlým občerstvením, by mohlo být řešeno pomocí automatických systémů už dávno. McDonald’s však oznámil, že tento program prozatím ukončuje. Podle odborné publikace Restaurant Business společnost franšízantům oznámila, že ukončuje partnerství se společností IBM v oblasti objednávání jízdy s umělou inteligencí nejpozději 26. července 2024.
Společnost údajně odstraní technologii z více než 100 restaurací, ve kterých systém testuje po uzavření partnerství s IBM v roce 2021. Není však jasné, proč společnost dohodu s IBM ukončuje. Pro Restaurant Business uvedla, že testovala, zda chatbot pro hlasové objednávání může urychlit obsluhu, a že test ji utvrdil v tom, že řešení hlasového objednávání pro drive-thru bude součástí budoucnosti našich restaurací. Spekuluje se ale o tom, že IBM by mohl do budoucna nahradit Google.