V Kanadě spadnul meteorit

Fotografie: unsplash.com
  • Byl objeven pouhých pár hodin před dopadem
  • Jeho pozůstatky dopadly do jezera Ontario

Asteroid menší než jeden metr byl spatřen astronomem Davidem Rankinem z observatoře v Arizoně. Pocházel z hlavního pásu asteroidů, který se nachází mezi Marsem a Jupiterem, a dostal pojmenování C8FF042. Byl objeven jen několik hodin před jeho dopadem do jezera Ontario v Kanadě.

Lidé z Toronta mohli na obloze spatřit jasnou ohnivou kouli, která osvítila noční oblohu. Podle NASA byl meteorit sledován z výšky asi 15 kilometrů až do 850 metrů, kde se nejspíše rozpadl na malé kousky a většina spadla do jezera. Agentura současně uvedla, že některé úlomky mohly dopadnout u měst Grimsby a McNab.

Asteroidy prolétající zemskou atmosférou nejsou nijak vzácným jevem – většina však shoří v atmosféře bez povšimnutí. Meteority, které dopadnou na Zemi, jsou vzácné a pro vědce důležité, jelikož mohou studovat, z čeho se objekty ve vesmíru skládají. Pokud by na Zemi dopadl ale větší meteorit, mohlo by to představovat nebezpečí. Stačí meteorit o šířce 20 metrů a jeho rázové vlny by rozbily okna a porazily stromy. Větší asteroidy by pak mohly způsobit i vymírání, jak tomu bylo u dinosaurů. Jelikož ale NASA pečlivě sleduje veškeré asteroidy, které by mohly potencionálně ohrozit Zemi, v nejbližší době se nemusíme srážky bát.