Virtuálně navštívilo elektrárny ČEZ v letošním školním roce přes 72 tisíc lidí

Virtuálně navštívilo elektrárny ČEZ v letošním školním roce přes 72 tisíc lidí
Fotografie: ČEZ
  • Jaderné elektrárny Temelín a Dukovany a obnovitelné zdroje energie navštívilo on-line celkem 2 520 tříd z 1 866 škol
  • Prohlídky jsou určeny ale i pro zájemce z řad veřejnosti, děti z dětských domovů i seniory

On-line prohlídky elektráren vysílal ČEZ v letošním školním roce živě každý všední den od poloviny listopadu do konce března. Celkem 72 508 lidí si během 1 936 virtuálních exkurzí užilo atmosféru interaktivního TV studia a na dálku vidělo energetické provozy. Pro enormní zájem pedagogů byly jen letos prohlídky dvakrát prodlouženy. I tady mluví čísla za vše – jaderné elektrárny Temelín a Dukovany a obnovitelné zdroje energie vidělo on-line celkem 2 520 tříd z 1 866 škol.

On-line prohlídky VIRTUÁLNĚ V ELEKTRÁRNĚ jsme začali vysílat už v loňském školním roce, kdy školy skončily povinně na distanční výuce. Učitelé si ale koncept tak oblíbili, že ho ve velkém poptávali i letos, ačkoliv se už studenti vrátili zpátky do lavic. Vyhovuje jim zejména vysoká interaktivita, ale také časová flexibilita projektu – třeba taková škola z Ostravy se může během vteřiny přesunout do Temelína a navštívit nejstřeženější prostory jaderné elektrárny,“ vysvětluje Kateřina Bartůšková, vedoucí infocenter Skupiny ČEZ.

Právě o Temelín byl od startu projektu ve školním roce 2020/2021 největší zájem, celkem ho on-line navštívilo 26 958 lidí. Když k tomu přidáme jeho starší „sestru“ v Dukovanech, s jadernou energetikou se virtuálně seznámilo téměř 51 000 zájemců z řad škol, veřejnosti, ale i z dětských domovů nebo domovů pro seniory, kterým jsou on-line prohlídky rovněž určeny.

Symbolickou tečkou pro letošní rok byla návštěva tří škol z Března, Prahy a Olomouce, které vyhrály výlet do pražského televizního studia, odkud prohlídky vysíláme. Pro děti jsme připravili pestrý program. Čekal je energetický workshop plný fyzikálních pokusů zaměřených na obnovitelné zdroje nebo virtuální realita. Kromě toho si mohly přímo ve studiu na vlastní kůži vyzkoušet, co obnáší role jednotlivých členů televizního štábu. Už teď se těšíme na pokračování Virtuálně v elektrárně v příštím školním roce,“ dodává Bartůšková

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze