Ministerstvo zdravotnictví spustilo registrace pro očkování druhou posilovací dávkou. Zájemci se mohou registrovat přes centrální rezervační systém na stránkách crs.uzis.cz. Společně s tím Ministerstvo zdravotnictví představilo kampaň na podporu očkování a její letní fázi. Heslem je „Očkujeme se pro život beze strachu“.
„Přeočkovat se druhou posilovací dávkou u praktiků nebo bez objednání v sítí očkovacích míst mohou dospělí lidé v Česku už od 18. července. Od té doby si pro ni přišlo bezmála 100 tisíc lidí. V reakci na očekávaný zájem i v následujícím období dnes spouštíme rezervační systém i pro tuto nejnovější dávku, který lidem celý proces přeočkování zjednoduší,“ uvedl ministr zdravotnictví Vlastimil Válek. Přeočkování je prováděno mRNA vakcínami Comirnaty a Spikevax a je plně hrazeno z veřejného zdravotního pojištění. Na základě provedené aplikace posilovací dávkou je vystaven digitální EU Covid certifikát bez omezené platnosti.
Dnes spouštíme registraci na druhou posilovací dávku očkování proti covidu-19. Sledujte živě tiskovou konferenci i představení kampaně na podporu očkování a její letní fáze!
— Ministerstvo zdravotnictví (@ZdravkoOnline) August 15, 2022
Naši tiskovku můžete sledovat živě zde: https://t.co/sDWaS97xSO
Další info zde: https://t.co/sDWaS97xSO
„Očkování doporučuji zejména osobám starším 60 let, chronicky nemocným a dalším rizikovým skupinám. COVID-19 je stále mezi námi a je nebezpečný. Vakcína chrání proti těžkému průběhu onemocnění. Neslibujeme konec COVIDu, ale chceme přesvědčit občany, aby se naočkovali posilovací dávkou, čímž předejdeme zahlcení nemocnic i vážným zdravotním rizikům. Očkování chápeme jako základní nástroj ochrany před těžkým průběhem COVID-19 a jeho zdravotními i celospolečenskými riziky,“ doplnil Vlastimil Válek.
Ministerstvo zdravotnictví zároveň představilo kampaň na podporu očkování proti COVID-19 a její letní fázi. Ta se objeví především na sociálních sítích. Hlavní část kampaně, která proběhne ve veřejných sdělovacích prostředcích a na venkovní reklamě, bude spuštěna v průběhu září, před očekávanou podzimní vlnou COVID-19. Vizuální návrh připravila agentura McCann Prague. Součástí kampaně jsou vizuály pro očkovací místa, návrhy inzerátů či televizních a rozhlasových spotů. Kampaň je zaměřena i na podporu očkování obecně s důrazem na prevenci.