Chytré brýle Apple Vision Pro představené během konference WWDC 2023 jsou jedním z nejodvážnějších produktů v historii Applu. Zdali budou skutečně tak revoluční, jak si cupertinská společnost slibuje, ukáže až čas, ovšem už nyní je jasné, že se nebude jednat o masovou záležitost vzhledem k ceně 3 499 amerických dolarů, což je v přepočtu (a s daní) necelých 100 tisíc korun.
Pokud se vám však zdá, že je cena extrémně vysoká, vězte, že v porovnání s luxusní verzí těchto brýlí od výrobce Caviar je „základ“ ještě relativně levný. Caviar je známý svými upravenými smartphony vyzdobenými zlatem, diamanty, platinou a dalšími hodnotnými kovy a nerosty. To je tak pochopitelně i případ Apple Vision Pro. Na instagramu výrobce se můžeme dozvědět, že se inspirovali produkty návrháře Toma Forda a značkou Gucci. Na brýlích rovněž najdeme vysoce prémiovou kůži Connoly, kterou využívá například i výrobce prémiových vozů Rolls-Royce. Co je však možná nejvíce překvapující, je zjištění, že se na již tak ne docela lehkých brýlích (hmotnost činí zhruba půl kilogramu) rozhodl Caviar využít více než 1,5 kilogramu 18karátového zlata. Majitelé těchto excentrických brýlí tak budou na hlavně nosit minimálně dvoukilogramové závaží, což už má podle nás ke zdánlivému komfortu skutečně hodně daleko. Cena má pak činit 40 000 dolarů, tedy více než milion korun.