Prodej chytrých reproduktorů raketově roste. Loni o 70 %

Prodej chytrých reproduktorů raketově roste. Loni o 70 %
  • Žebříček nadále ovládá Amazon s více než 28% podílem
  • Daří se i Googlu, Xiaomi a Applu

Naše domácnosti jsou v posledních letech vybavovány nespočtem různých chytrých spotřebičů. Zdaleka nejde jen o chytré telefony či televize. Chytrý může být zámek od vchodových dveří, žárovka či celá kuchyň s koupelnou. Poměrně běžnou součástí jsou také různé chytré reproduktory, které neslouží jen k poslechu, ale můžete přes ně hlasově ovládat i další inteligentní prvky domácnosti. Agentura Strategy Analytics nyní přinesla prodejní výsledky za minulý rok s důrazem na poslední kvartál roku 2019, o čemž informoval techcrunch.com.

Nejdůležitější informací je, že zákazníci na chytré reproduktory slyší a jejich prodej prudce narůstá. V roce 2019 se meziroční růst vyhoupl na celých 70 % a celosvětové dodávky vystoupaly na 146,9 miliónů chytrých reproduktorů. Dominantním výrobcem je nadále Amazon, který však pomalinku ztrácí svůj tržní podíl. Za rok 2019 má tržní podíl 26,2 % oproti 33,7 % v roce 2018. Z poklesu Amazonu nijak neprofituje na druhé příčce umístěný Google. Jeho podíl klesl z 25,9 % v roce 2018 na 20,3 % v loňském roce.

Za výše zmíněnými změnami stojí nemilosrdná čínská konkurence představující trojlístek Baidu, Alibaba a Xiaomi. Amazon s Googlem si však udržují dominantní postavení na trzích v Severní Americe a Evropě, kde společně zajišťují prodeje více než tří čtvrtin všech chytrých reproduktorů.

Konkrétněji se můžeme podívat na poslední čtvrtletí loňského roku, které bylo pro výrobce chytrých reproduktorů velmi příjemné. Vše samozřejmě souvisí s obdobím Vánoc a slevových akcí.

Výrobce Dodávky ve Q4 2019 Podíl ve Q4 2019 Dodávky ve Q4 2018 Podíl ve Q4 2018 Meziroční změna
Amazon 15,8 mil. 28,3 % 13,7 mil. 35,5 % 16 %
Google 13,9 mil. 24,9 % 11,5 mil. 30,0 % 20 %
Baidu 5,9 mil. 10,6 % 2,2 mil. 5,7 % 171 %
Alibaba 5,5 mil. 9,8 % 2,8 mil. 7,3 % 94 %
Xiaomi 4,7 mil. 8,4 % 1,8 mil. 4,5 % 167 %
Apple 2,6 mil. 4,7 % 1,6 mil. 4,1 % 65 %
ostatní 7,4 mil. 13,3 % 5,0 mil. 13,0 % 49 %
celkem 55,7 mil. 100 % 38,5 mil. 100 % 44,7 %
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze