Vědci objevili dva nové druhy dinosaurů na ostrově Wight

Fotografie: unsplash.com
  • Objevené kosti dinosaurů jsou staré 125 milionů let
  • Pocházejí z doby křídové
  • Dinosauři patřili do čeledi spinosauridů

Vědci objevili na ostrově Wight kosti dvou dosud neobjevených dravých dinosaurů. Kosti, které byly objeveny na pláži poblíž Brighstone, jsou staré 125 milionů let a pocházejí z doby křídové. Dinosauři patřili do čeledi spinosauridů. Měli neobvykle velké lebky, které se tvarem spíše podobaly krokodýlům a sloužily k lovení kořisti na souši i ve vodě.

Vědci studii publikovali v časopise Scientific Reports. Dosud jediná dochovaná kostra spinosaura z Velké Británie patřila Baryonoxi a byla nalezena v Surrey v roce 1983. Vědci z univerzity v Southhamptonu nález analyzovali a potvrdili, že se jedná o dosud neznámé druhy dinosaurů. „Zjistili jsme, že se lebky liší od Baryonoxu, ale také se liší jedna od druhé. To naznačuje, že se ve Velké Británii nacházelo více spinosaurů, než jsme si původně mysleli,“ uvedl hlavní autor Chris Barker.

Nově objevení spinosauři dostali také jména. První z nich se jmenuje Ceratosuchops inferodios (volavka popelavá s krokodýlí tváří), kvůli tvaru lebky, druhý Riparovenator milnerae (milnerův lovec u řeky). Podle Sky News jméno dostal na počest zesnulé paleontoložky Angely Milnerové.