Zajímá vás, jak vznikala reality show Hra na oliheň? Netflix vás vezme do zákulisí

zhodnocení
Zajímá vás, jak vznikala reality show Hra na oliheň? Netflix vás vezme do zákulisí
Fotografie: Tereza Lásková, fZone.cz
  • Netflix zveřejnil dokument o natáčení reality show ve Velké Británii
  • Natáčelo se v hangáru, kde se dříve stavěly vzducholodě
  • Při stavění kulis se tým potýkal s problémy jako byla bezpečnost nebo funkčnost

Reality show Hra na oliheň: Výzva již má svého výherce, kterým se stala Mai s číslem 287. Pokud jste reality show sledovali, tak víte, že se pravděpodobně bude točit i další série – na konci se totiž ukázala pozvánka, kde se můžete přihlásit. A není se čemu divit, obrovské kulisy by bylo škoda využít jen jednou. A pokud vás zajímá, jak se celá reality show připravovala, pusťte si na Netflixu půlhodinový dokument.

Pořadem vás provedou Nicola Brown, Toni Ireland, Tim Harcourt, Stephen Lambert a Stephen Yemoh, kteří byli vedoucí produkce, režisér Diccon Ramsay, vedoucí castingu Rich Leist, herní technický poradce Bryn William a další. Celá reality show se natáčela v Cardington Studios ve Velké Británii v Bedfordu, což je největší krytý prostor v Evropě. Nachází se zde bývalý letištní hangár, kde se dříve stavěly vzducholodě. Jen hra Červené a zelené světlo (Red light, green light) měla na délku 100 metrů a na šířku 40 m.

Dozvíte se například, že loutka, která snímala hráče, zda se při červeném světle nehýbou, byla kompletně vytvořena na 3D tiskárně a je stejná, jako v původním seriálu. Zajímá vás, jak se detekoval u 457 hráčů pohyb? Nejdříve bylo potřeba vytvořit simulaci na počítači a následně byli všichni hráči vybaveni vestami, které snímaly jejich polohu na hřišti. Několik rozmístěných kamer pak sledovalo jejich pohyb.

Testování sušenek pro hru Dalgona

V dokumentu se také dozvíte, jak byl vymyšlen koncept vyřazování hráčů, tedy praskání kapslí s barvou, i to, jak byl začátek hry velmi náročný pro kostymérský tým. Ten musel na začátku vytvořit 457 totožných teplákových souprav, které se lišily pouze číslem. Stejně tak bylo potřeba vytvořit kostýmy pro strážce, kteří byli oblečeni v růžovém kompletu a obličej měli zakrytý maskou. Všichni strážci prošli výcvikem, aby se naučili správně stát a chodit jednotně. Masky byly vytisknuty na 3D tiskárně, aby se co nejvíce podobaly těm ze seriálu.

Během příprav se ukázaly některé věci, které v seriálu fungovaly, jako problém pro reálné použití. Například postele, které měly až pět pater musely splňovat bezpečností standardy. Vyrobeny tak byly na zakázku a stejně tak i matrace. Snadným úkolem nebylo ani Escherovo schodiště, které podle původního návrhu muselo být několikrát předěláváno, aby bylo funkční. Velkým problémem byly i sušenky, které se objevily ve hře Dalgona. Než tým vybral tu správnou recepturu, vyzkoušel 19 vzorků.

Nečekejte však, že dokument odhalí všechno – některá tajemství si nechá pro sebe. Pokud vás například zajímalo, co se nacházelo pod skleněným mostem a jak byly řešeny pády hráčů, pak máte smůlu. Nebylo ani zveřejněno, jak vysoko byl nad zemí. A nedozvíte se ani, jak dlouho se jednotlivé hry natáčely.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze