Astronomové objevili další planetu, která obíhá kolem Proximy Centauri

Fotografie: unsplash.com
  • Ve sluneční soustavě astronomové našli už třetí hvězdu
  • Kolem své hvězdy oběhne za pouhých pět dní
  • Své hvězdě je však příliš blízko, aby na ni mohla být voda v kapalném stavu

Proxima Centauri je hvězda, která je vzdálena od naší sluneční soustavy 4,22 světelných let. Jedná se tak o naši nejbližší hvězdnou sluneční soustavu, která se nachází v souhvězdí Kentaura. Astronomové pomocí teleskopu v Chile nyní objevili třetí planetu, která kolem Proximy Centauri obíhá. Exoplaneta byla pojmenována Promixa d a kolem své hvězdy oběhne za pět pozemských dní. Je totiž od své hvězdy vzdálena pouhé 4 miliony kilometrů. Pro představu – Merkur oběhne Slunce za 88 dní. „Objev ukazuje, že náš nejbližší hvězdný soused se zdá být plný zajímavých nových světů, na dosah dalšího studia a budoucího průzkumu,“ řekl hlavní autor studie João Faria, výzkumník z Ústavu astrofyziky a vesmírných věd v Portugalsku.

První objevená planeta v Proximě Centauri byla Proxima b, která byla objevena v roce 2020. Velikostně odpovídá Zemi a kolem své hvězdy oběhne za 11 pozemských dní. Nachází se od ní však dostatečně daleko, aby na této planetě mohla být voda v kapalném stavu. Dle CNN je však Proxima d příliš blízko hvězdy, aby na ni mohla být voda v kapalném stavu, a tím i život, jaký známe.