Elon Musk na Twitteru nedávno uvedl, že by největší a nejsilnější raketa na světě mohla vzlétnout už v rámci následujících 6 až 8 týdnů. Podle něj je potřeba opravit odpalovací rampu, která byla při prvním testovacím startu 20. dubna poškozena. Nová rampa bude představovat ocelovou desku, která bude chlazena vodou. Při testech motorů – kterých proběhlo nespočet před samotným startem – byly motory spouštěny pouze na poloviční tah a mylně se předpokládalo, že odpalovací rampa plný tah vydrží.
Při prvním testovacím letu obou stupňů rakety došlo těsně před čtvrtou minutou ke kontrolovanému zničení. I tak SpaceX považuje tento test za úspěšný, jelikož raketa byla schopna vzlétnout do výšky 39 km. Při dalším letu bude splnění cíle stejné, tedy obletět zeměkouli a dopadnout do oceánu u Havaje.
Celou situaci nyní prošetřuje Federální úřad pro letectví (FAA), který se podle space.com zaměřuje především na systém ukončení letu (Flight Termination System neboli FTS). Ten je naistalován v každém stupni rakety a slouží pro samozničení v případě, že dojde k anomálii. U Starship však mezi příkazem k autodestrukci a zničení rakety uplynulo 40 sekund, což je velmi dlouhá doba.
3 months ago, we started building a massive water-cooled, steel plate to go under the launch mount.
— Elon Musk (@elonmusk) April 21, 2023
Wasn’t ready in time & we wrongly thought, based on static fire data, that Fondag would make it through 1 launch.
Looks like we can be ready to launch again in 1 to 2 months.
Ačkoliv tedy Elon Musk prohlásil, že odpalovací rampa bude připravena na další let za několik týdnů, nemusí to znamenat, že se start opravdu uskuteční. FAA po nepovedeném letu pozastavil SpaceX povolení startů pro Starship, dokud nedokončí vyšetřování. Zatím tedy není jasné, kdy se povolení obnoví. Kromě toho přišla z ekologických skupin 1. května žaloba na FAA, právě kvůli udělení daného povolení, kdy se ekologové domnívají, že úřad pochybil a nedokázal plně zohlednit klimatické škody.