V Německu vyvíjí revoluční baterii. Na projektu se podílí i Češi

24
V Německu vyvíjí revoluční baterii. Na projektu se podílí i Češi
  • Baterie má životnost 30 až 50 let a prakticky neomezený počet nabíjecích cyklů
  • Na revoluční technologii spolupracují i čeští studenti
  • Výzkum spolkl už necelých 500 milionů korun

Ačkoli Česká republika nepatří mezi velmoci, ve světě se rozhodně úplně neztratíme. Zmínit můžeme některé sportovce a v minulosti také různé vynálezy, ať už to je lodní šroub nebo kontaktní čočky.

A v budoucnu na to jistě navážeme. Fraunhoferův institut pro chemické technologie (ICT), jenž se zaměřuje na výzkum a vývoj materiálů používaných v energetice, pracuje na projektu redoxních průtočných baterií. Ty mají být alternativou k nyní nejpoužívanějším lithium-iontovým článkům. Na technologii, která má ambice být revoluční, pracují i čeští studenti. Výzkum spolkl už 19 milionů euro (necelých 500 milionů korun).

Hlavní výhodou těchto baterií je používaný elektrolyt, který nedegraduje. Díky tomu baterie nemá prakticky žádný omezený počet nabíjecích cyklů. Odhaduje se, že takový článek by mohl mít životnost 30 až 50 let. K tomu mají být nové baterie bezpečnější a odolnější než běžně používané lithium-iontové.

Prototyp má být testovaný v rámci kampusu ICT v německém Pfinztalu u Karlsruhe v Bádensku-Württembersku.

Zdroj: euro.cz

Diskuze ke článku
Karel
...hezké a kde je tato baterie? https://www.mobilmania.cz/nove-baterie-z-nanovlaken-zvladnou-statisice-cyklu/a-1334228/default.aspx
Kolik takových ještě bude než alespoň jednu koupíme v obchodě?
cinwald
Jestli to vyjde, tak si lithium strčíme za klobouk - takže je opravdu promyšlené svěřit těžbu státnímu podniku a investovat do toho státní peníze.
Jirka. H
Tak to už máme 1 euro 250 Kč? 19 miliónů x 25,6 je asi 400 miliónů. Nula sem,nula tam, však je to jenom nula, že páni redaktoři!!!
Vladoo
O tyhle technologii jsem četl nějaký ten rok zpět. Má být po přečerpávacích elektrárnách největší "zásobník" elektřiny. Na rozdíl od akumulátorů se elektrická energie ukládá do dvou elektrolytů, který se pak přečerpávají do svých nádrží. Jakoby palivový článek naruby. Elektřina se pak uvolňuje opětovným napuštěním elektrolytů do článků. Přijedu do "stanice" elektromobilem, vyjmu vyčerpaný zásobník a vyměním jej za "nabitý" (jako když se mění plynová bomba k vařiči) - Takhle by už měla elektromobilita snad smysl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze